Fit World Fitness

A nyújtás fontossága

🤸🏻‍♀️A nyújtás (angolul: stretching) fontossága megkérdőjelezhetetlen. A nyújtás alapfeltétele egy tökéletes edzésnek. Éppúgy ahogy a bemelegítést sem szabad elhagyni, a nyújtást is kötelező elvégezni minden edzés végén. Nem számít, hogy futottál, súlyzóztál, aerobikoztál, nyújtani kell.
🤸🏼‍♀️Érdekes dolog, hogy sokan akkor kezdenek el nyújtani, ha már fáj valamijük. Elég könnyen találhatunk magunkon megrövidült izmot, főleg ha eddig nem nagyon nyújtottunk. Ilyenkor a nyújtás segít, de nem biztos, hogy ez a teljes megoldás. Meg kell, hogy álljunk egy pillanatra, és meg kel vizsgálnunk a testünket, hiszen izom rövidülést az is okozhat, hogy az egyik izmunk gyenge és ilyenkor a vele ellentétes izmok próbálnak alkalmazkodni az állapothoz és az egyensúly megtartása érdekében merevebbek lesznek. Ez ellen pedig úgy tehetünk, hogy fejlesztjük a gyengébb izomzatunkat. Ez és a nyújtás kettőssége biztos siker.
🤸🏻‍♂️Természetesen testmozgás esetében is fontos, hogy az edzést követően lenyújtsuk izmainkat. Ez segíthet elkerülni az izomlázat és csökkenti a sérülés veszélyét is. Serkenti a méreganyag kiürülését a szervezetből, ezáltal pedig segít megelőzni a narancsbőr kialakulását.
🤸🏽‍♀️A nyújtás megnöveli az edzések hatékonyságát, megelőzhetjük vele a sérüléseket és az izomlázat, könnyebben mozognak tőle az izmok és nem utolsó sorban csökkenti a stresszt.

🔺Szánj időt a nyújtása, meghozza az eredményét!🔺A hangsúly a rendszerességen van🔺